Abonare LifeIsNotAFight

Abonare

luni, 17 noiembrie 2014

Protocolul Whals-Cum infrang Scleroza Multipla folosind procipiile Paleo si Medicina Functionala


Am inceput sa citesc o noua carte : The Whals Protocol.How I beat progressive MS using Paleo principles and Functional Medicine. Este o carte cu tema medicala, scrisa de o femeie medic diagnosticata cu SM secundar progresiva.
In prima parte a cartii povesteste cum a fost diagnosticata, trairile ei si prima raza de speranta cand deja ajunsese in carucior. Bineinteles ca m-am regasit in mare parte, desi este o diferenta de varsta destul de mare (a fost diagnosticata pe la 50 de ani...eu la 19). Povesteste cum , pana sa descopere aceste principii (ideea in mare este un stil de viata sanatos si consumul anumitor alimente care i-au reversat simptomele) isi lasase viata in mainile medicilor incapabili sa faca ceva ...asa cum facem noi toti. Asa cum am facut si eu in prima faza. Doar ca mi-am dat seama ca acum cativa ani ca pot sa fac altceva...am continuat sa fac miscare. Sa merg cat pot de mult, sa fac sport cat pot eu de mult. Eu nu am descoperit niciun leac magic in boala asta, dar am reusit sa ma pastrez asa pana acum. Am avut un stil de viata sanatos mereu, nu am mancat niciodata prostii si in ultimii 3 ani am un regim destul de strict ( nu pun gura pe mancare procesata, sunt vegetariana, in ultimul timp nu mai mananc nici lactate etc). Dar nu e suficient. Starea mea acum nu este foarte rea, am reinceput sa fac sport intr-un ritm relativ normal, pot sa merg dar obosesc si nu merg distante lungi, dar am un tonus bun. In ultimele saptamani am avut o dieta chiar raw vegan, si intr-adevar am un tonus mult mai bun.
Dar sunt dispusa sa incerc orice, pentru ca vreau sa ma vindec de tot si stiu ca o sa reusesc in timp. Pentru ca eu vreau sa dansez din nou.
In carte, povesteste cum in urma acestei descoperiri si-a schimbat si viziunea de medic care dadea doar prescriptii si medicamente pentru orice probleme. Acum pacientii ei incep sa renunte la medicamentele clasice (chiar si pentru SM) , dar bineinteles , asta doar dupa o anumita perioada in care corpul s-a stabilizat, analizele ies bine iar tonusul general este mai bun.
Eu am renuntat brusc. Acum 3 ani , cand am depistat virusul Lyme am renuntat la Interferon chiar in ziua in care mi s-a confirmat diagnosticul Lyme. Lucrurile nu sunt asa simple. Se pare ca boala Lyme sustine Scleroza Multipla.
Cum functioneaza. SM - boala autoimuna. Asta inseamna ca sistemul imunitar ataca propriile tesuturi (mieline si sistemul nervos) Sunt doua teorii: proteinele din corp, din cauza anumitor factori isi schimba forma (se modifica - factori de mediu, eu as adauga si conflictele interioarfe, socuri puternice etc) iar sistemul imunitar nu le mai recunoaste ca fiind proprii si le ataca.
A doua teorie, sistemul imunitar devine hiperactiv. Asta se intampla in prezenta unor virusuri "destepte" (cum e borelioza) , care pot sa isi modifice structura astfel incat sa o imite pe cea normala a organismului. In momentul in care sistemul "se trezeste" si le recunoaste, devine agresiv, hiperactiv, incearca sa le elimine cat mai repede. Am trait si asta acum 3 ani, cand am renuntat la Interferon si am incpeut tratament cu antibiotic pentru Lyme. Faptul ca am renuntat la Interferon nu a schimbat lucrurile cu nimic, nu m-am simtit mai rau deloc, nu am simtit nimic. La vreo 2 luni dupa, am inceput tratamentul cu antibiotic, si asta a declansat "marea criza". Cand le-am atacat, spirochetele au iesit la suprafata si sistemul imunitar s-a sesizat.
Nu cred ca borelioza mi-a cauzat boala, dar in mod sigur a favorizat dezvoltarea ei.
Despre asta vorbeste Dr Whals: pentru a functiona corect, corpul trebuie sa primeasca ce are nevoie (hrana de calitate, suplimente, spor) si trebuie sa indepartam reziduurile si tot ce favorizeaza dezvoltarea bolii (mancarea procesata, infectii etc). In principiu, schimbarea stiulului de viata e solutia.
Din fericire,eu simt ca sunt la jumatatea drumului. Am un stil de viata sanatos oricum, dar nu urmez un anumit protocol. Insa o sa fac si asta.
Problema mea raman emotiile negative , despre care si Dr Whals spune ca trebuie eliminate. Asa cum sustine si ea, folosesc meditatia si alte activitati recreatoare, ma duc la terapie psihologica, dar stiu ca mai am de lucrat la asta.
Dr Whals sugereaza sa tinem un jurnal in care sa avem evidenta simpomelor. Asta ne va ajuta sa vedem progresele. O sa imi fac Whals Diary tot in cadrul blogului :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu