Abonare LifeIsNotAFight

Abonare

vineri, 15 ianuarie 2021

Este OK. Mâine va fi altfel

 

Aida a fost incantata de caruciorul de la mamaie

M-am simțit umilită când am ajuns în cabinetul medicului care îmi urmărește evoluția tiroidei - pentru că de ce să nu am, pe lângă Scleroză Multiplă, și Tiroidită Autoimună?. Nu eram bine (aveam efecte adverse de la Betaferon, depresie ușoară în ziua de după injecție, plângeam ușor). M-am simțit pusă la zid pentru ca nu făcusem analizele de tiroidă – venisem să cer recomandare. Am simțit-o agresivă, foarte diferită față de atitudinea dumneaei în general, când simțeam chiar admirație față de mine (la un moment dat i-am lăsat chiar o carte de vizită în eventualitatea recomandării mele ca psihoterapeut).

La acea consultație mi-a spus la un moment dat: „Dvs sunteți plină de resurse de obicei”, în timp ce plângeam. Am răspuns că și acum sunt, doar că a doua zi după injecție este așa.

-          Este OK să nu fiți plină de resurse mereu, mi-a răspuns.

Din toată întâlnirea respectivă, în urma căreia am rămas cu un gust amar, această frază totuși este mereu prezentă în gândul meu când am zile mai proaste. Este ok astăzi să fiu pe o treaptă de energie mai jos, mâine va fi diferit

Aplic conceptul acesta și când vine vorba de Aida. Trezirile ei dimineața sunt foarte matinale – mai puțin matinale față de cum erau în vară, acum 6 în loc de 5 J. Mă consolez în diminețile în care se trezește bine-dispusă. Dacă spune „Mami!” la prima semn de trezire, știu că vom avea o dimineață bună, chiar dacă este 5.55 – 6 dimineața. Mâine poate va fi mai târziu. Nicio zi nu e la fel, nici pentru mine, nici pentru Aida.

Acum, am schimbat tratamentul. Nu mai fac Betaferon, iau pastile Aubagio și nu mai am efecte adverse. De vreo doi ani, eu și medicul meu neurolog așteptăm să se aprobe în România Mavenclad, un tratament pe bază de pastile, care se ia doar 2 ani, câte 2 luni în fiecare an (mai multe detalii aici). Și 2021 a venit cu o veste bună: tratamentul a fost aprobat. Nu se știe sigur când va fi disponibil din cauza birocrației, dar oricum anul acesta îl voi începe.

Nu știu cum voi reacționa la acest nou tratament, îmi dau seama că am speranțe destul de mari să fiu mai bine, ceea ce mi se întâmplă destul de rar. Cred că este ok să ai speranțe, și îmi dau seama că eu evit asta pentru a nu-mi crea așteptări și a fi dezamăgită după aceea.

Acum, ceva s-a schimbat. Nu știu dacă are legătură cu faptul că multe lucruri pe care mi le-am propus mi-ai reușit (una dintre cele mai importante este că am reușit să îmi deschid Cabinetul Individual de Psihoterapie: Florența Țurlea :D ), sau dacă am fost contagiată de optimismul general al lui Ionuț („Ai reușit să faci asta. E ok să te bucuri!).

Și acum, îndrăznesc să sper că va fi mai bine cu noul tratament. Și că Aida se va trezi măcar la 7 dimineața mâine J).

Cu dragoste,

Florența

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu