Abonare LifeIsNotAFight

Abonare

vineri, 2 decembrie 2016

Stoicism


Mi-a dat Ionut un articol despre stoicism ( articolul - aici ). Desi la inceput articolul mi s-a parut plictisitor, acum imi este mult mai clar cum el aplica filozofia asta in fiecare zi.

observati cat de stoic e :D

( stoic
Someone who does not give a shit about the stupid things in this world that most people care so much about. Stoics do have emotions, but only for the things in this world that really matter. They are the most real people alive.
Cineva caruia nu ii pasa de lucrurile stupide pe lumea asta, de care manjoritatea oamenilor e asa afectata. Stoicii au emotii, dar doar pentru lucrurile din lumea asta care chiar conteaza, Sunt cei mai adevarati oameni in viata.)

In special cu oamenii din jurul lui. De multe ori, mi se parea ca suporta prea multe de la anumite cunostiinte, lucruri pe care orgoliul meu nu le-ar fi permis niciodata. In momentul in care simt ca nu pic (sau nu mai pic) pe aceeasi frecventa cu anumite persoane, ma indepartez, de cele mai multe ori, pe tacute. In cazul meu se aplica principiul "nu am nevoie de genul asta de negativitate in viata mea!" :)). Mie imi este mai bine fara. Prefer sa fiu doar cu un singur prieten bun, decat cu zece de umplutura. Asta e perspectiva mea.

Si din cauza asta mi-a fost foarte greu sa il inteleg, atunci cand, din punctul meu de vedere, unele persoane il tratau cu superioritate. Eu nu as suporta niciodata! Genul asta ieftin de comportament ar fi un indicator pentru mine ca nu mai am ce cauta in acele cercuri.

Cu toate astea, el revenea, in ciuda uimirii mele. Pana am inteles, pana mi-a explicat si mi-a aratat ce se intampla. Nu zic ca este cel mai bun mod de abordare, dar mi-a aratat inca o data ce norocoasa sunt sa il am langa mine :) : pentru ca pe langa el toate atitudinile acestea fara valoare trec fara sa lase urme. Sunt sigura ca oricine care se poarta in felul acesta, are propriile nevoi neimplinite, dar nu despre asta e vorba acum.

Ceea ce pe mine ma enerveaza la maxim, vorbe aruncate in lehamite, pe el nu il afecteaza. Si nu pentru ca nu ii pasa. Tocmai asta e incredibil. Pentru ca el pretuieste in continuare acele persoane, si nu se lasa afectat de mici rautati. 
Si din cauza asta, el este cel care se intoarce la ei de fiecare data, si care insista sa tina legaturi. Initial am crezut ca este el mult prea social (vorbind anti-sociala din mine, chiar este!). Apoi cautam tot felul de explicatii, mai mult sau mai putin de natura psihologica. Poate o parte din explicatiile pe care mi le-am dat sunt justificate, dar citind articolul de mai sus, raman uimita cum el cateodata, pare dintr-o cu totul alta dimensiune! (ok, recunosc ca sunt si indragostita :P dar obiectiv vorbind, eu nu mai cunosc pe nimeni care ar accepta comportamente de genul!).

Desi initial mi s-a parut absurd, citind acest articol mi-am dat seama ca stoicismul, contrar credintelor mele anterioare, nu este numai despre "a intoarce si celalalt obraz". In exemplul din articol, se relateaza cum un pilot ce a devenit prizonier de razboi in timpul razboiului din Vietnam, a suportat torturile, foamea, izolarea, tinand aproape invataturile stoicismului, despre care studiase in facultate. In final, reusind sa dea un sens evenimentelor, si sa le considere lectii (similar -V. Frankl - "Omul in cautarea sensului vietii"). 
Cred ca, desi la un nivel muuult mai mic, dar totusi la fel de tragic atunci cand privim din interior, noi, cei care ne confruntam cu boli incurabile, sau evenimente teribile din viata noastra, am putea folosi principiile stoicismului.

We do ourselves an immense favour when we consider adversity an opportunity to make this discovery – and, in the discovery, to enhance what we find there. -
 Ne facem noua insine un favor imens in momentul in care consideram dificultatile ca oportunitati de a face acesta descoperire. Iar in aceasta descoperire, sa dezvoltam ce gasim acolo. (sursa: https://aeon.co/essays/why-stoicism-is-one-of-the-best-mind-hacks-ever-devised)

 Asa descopar lucruri noi dspre el in fiecare zi, si ma indragostesc din nou, de un om cel putin rar :). Pentru ca imi dau seama ca, din nou, nu oricine poate face asta, si din cauza asta, el este special.

PS: I-am dat articolul sa il citeasca inainte sa il public. Din nou, m-a surprins cand a recunoscut ca uneori este afectat, atunci cand oamenii la care chiar tine il desconsidera, si atunci priveste lucrurile din alta perspectiva. Pentru ca pentru el, prieteniile sunt prietenii <3.

Cu dragoste,
Florenta

Today people think of Stoics – like, you know, like they’re people who grit their teeth and tolerate pain and suffering. What they are is, they’re serene and confident in the face of anything you can throw at them.’  - 
Astazi, oamenii cred despre stoici, ca sunt oameni care isi inclesteaza dintii si tolereaza durerea si suferinta. Cand de fapt, ei sunt luminosi si increzatori in fata a orice poti sa arunci in ei. (sursa: https://aeon.co/essays/why-stoicism-is-one-of-the-best-mind-hacks-ever-devised)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu